flag Судова влада України

Оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності

                                                           Відмова та відстрочка в задоволенні запиту на отримання публічної інформації

 

     Відповідно до статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

 2) запитувана інформація належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 

 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;

 4) не дотримано вимоги до запиту на інформацію, передбачені частиною п’ятою статті 19 Закону.

     Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою у наданні інформації.

      Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається із дня отримання запиту належним розпорядником.


 У відмові у задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

 

 1) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

 2) дата відмови;

 3) мотивована підстава відмови;

 4) порядок оскарження відмови;

 5) підпис.

      Відмова у задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.

      Відстрочка у задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення у передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

      У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

 1) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

 2) дата надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;

 3) причини, у зв’язку з якими запит на інформацію не може бути задоволено у встановлений цим Законом строк;

 4) строк, у який буде задоволено запит;

 5) підпис.

 

                                                                            Оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності

 

 

         Згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

         Відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

         Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.