flag Судова влада України

Роз*яснення деяких положень Закону України "Про доступ до публічної інформації"

 Правове регулювання відносин, пов'язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації в суді, здійснюється відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації» ( далі -Закон), «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України.

Загальне визначення публічної інформації наведене у статті 1 Закону. Стосовно діяльності суду - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду.

Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.

Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається втому вигляді, в якому вона зберігається в суді.

Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об'єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном довідковою службою канцелярії суду або уповноваженими посадовими особами.

Розміщенню на офіційному веб-сайті суду підлягають:

1)    інформація про суд і його діяльність:

місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номер телефону інформаційного центру;

прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти Голови суду та його заступників, керівника апарату суду та його заступника;

розклад роботи та графік прийому громадян у суді;

наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців третьої - сьомої категорії;

            порядок звернення до суду учасників судового процесу.

2)     правила внутрішнього трудового розпорядку суду;

3)     інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;

4)     інформація, пов'язана з розглядом судових справ у суді;

5)     узагальнення судової практики-та аналіз даних судової статистики;

6)     дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;

7)     відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;

8)     звіти, у тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;

9)      інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
У приміщенні суду на інформаційному стенді повинні бути розміщені:

1)      дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників
юридичних
осіб, об'єднань громадян, а також інформацію з питань, пов'язаних з організацією
діяльності суду;

2)        відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до
розгляду в суді;

3)      реквізити для сплати державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне
забезпечення
розгляду справи та реквізити для сплати вартості фактичних витрат, пов'язаних із
копіюванням
або друком документів;

4)     зразок відповідної форми запиту на інформацію;

5)     порядок оскарження судових рішень;

6)     заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок
пропуску до приміщення суду;

7)    умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;

8)         інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про
діяльність суду.

Порядок реєстрації документів розпорядника інформації в системі обліку та їх перелік визначено статтею 18 Закону а також пунктом 2.2. Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Державної судової адміністрації України, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 06 травня 2011 року 93.

Так, обов'язковій реєстрації в системі обліку підлягають нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи, проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи, тощо).

У зв'язку з набуттям чинності Закону, через три місяці з дня його опублікування, з 10 травня 2011 року слід реєструвати документи в системі обліку.

Дія Закону не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства у суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.

Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.

Дотримання вимог Закону в частині надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовують і забезпечують відповідальні особи, визначені керівником апарату суду.


Діловодство щодо запитів на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається в судах на відповідальний підрозділ,

З метою однакового застосування положень Закону наказом Державної судової адміністрації України від 22 червня 2011 року 104 «Про службову інформацію» затверджено перелік документів у судах, що містять інформацію, яка становить службову інформацію.