flag Судова влада України

Оцінка і аналіз ефективності діяльності Сніжнянського міського суду Донецької області протягом 2013 року

Оцінка і аналіз ефективності діяльності
Сніжнянського міського суду Донецької області  
протягом  2013 року
 
Сніжнянський міський суд Донецької області  розміщується в одноповерховій будівлі, розташованій за адресою: м. Сніжне, вул. Леніна, 38, загальною площею 1240,9 кв. м. Вказана будівля за площею та конструктивними особливостями відповідає вимогам, що пред'являються до приміщень судів. Для створення належних умов відправлення судочинства в приміщенні суду виконаний значний обсяг робіт.
           В приміщенні повністю обладнано 6 залів судового засідання, облаштовані кабінети, для громадян облаштовані місця для очікування під час розгляду справ,  місця для ознайомлення з матеріалами справ, встановлені інформаційні стенди, на яких громадяни взмозі отримати відомості про рух справи, зразки документів та інші відомості.
Суд забезпечений  засобами фіксування судового процесу: 4 комплекси «Оберіг»,  2 комплекси «Камертон» та 1 комплекс «Феміда». Дані комплекси дуже застарілі та в деяких з них війшли  з ладу мікрофони.
Судді і працівники апарату суду забезпечені комп'ютерною та оргтехнікою в достатньому обсязі. В суді на даний час знаходиться 32 робочі комп*ютери, які задіяні в роботі та 3 сервери, інша оргтехніка.  
Треба зазначити, що деяка  комп*ютерна техніка  «застаріла», що деяким чином впливає на швидкість обробки задач по встановленим програмам ( наприклад  в КП «Д-3»).
У 2010 році здійснений  монтаж локальної комп'ютерної мережі, до якої підключені  визначені головою та керівником апарату суду робочі місця, здійснено підключення до мережі Інтернет.
Крім того,  зал судових засідань № 6 у 2013 році був обладнаний технікою для проведення  судових засідань в режимі відеоконференцзв*язку.
За штатним розкладом  Сніжнянського міського суду Донецької області передбачено 7 суддів, а фактично працює 4 судді, двоє суддів Указом Президента України № 570/2013 та  571/2013 призначені на посади, але не прийняли присяги. 
У першому півріччі 2013 року на розгляді Сніжнянського міського суду Донецької області  перебувало  3279 справ. Із загальної кількості справ, які знаходились на розгляді суддів, ухвалено остаточне судове рішення у   2017 справ або у 61,5 % справ.  
На перше півріччя 2013 року  в січні 2013 року затверджений план роботи суду,  в якому вказані заходи, які потрібно провести, термін виконання та зазначені виконавці.
Так, суддями суду згідно ст.115 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» проводяться збори та наради суддів,  на яких вирішуються загальні питання, обговорюються листи, інформаційні довідки тощо.
Крім того, постійно відповідно до зазначених термінів, проводяться узагальнення судової практики розгляду цивільних, адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення. Так,   у визначені планом строки  консультантом суду,  старшим секретарем суду, заступником керівника апарату суду   аналізуються :
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> причини не розгляду справ у термін понад 3 місяці і більше,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->причини скасування, змінення судових рішень апеляційною інстанцією,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->стан здійснення судочинства,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->стан роботи суду щодо надсилання в електронному вигляді копій судових рішень до ЄДР судових рішень,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->стану організації обліково-статистичної роботи суду за 2012 рік,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->стан ведення номенклатури суду,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->стану виконання  судових рішень у кримінальних, цивільних, адміністративних справах та справах про адміністративні правопорушення,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> стану виконання судових рішень щодо  стягнення штрафів по справам,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Застосування окремих норм КПК України (2012 р.) при розгляді кримінальних проваджень,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Виконання вимог ч. 6  ст.. 194 КПК України,
 
Завідувачем архівом суду Кір*яковою Л.В.  належним чином ведеться робота з архівом суду, а саме: складений план роботи експертної комісії на 2013 рік,  справи, розглянуті у 2012 році передані на зберігання до архіву суду. Крім того відповідно до встановленого графіка ведеться знищення нарядів та матеріалів, термін зберігання яких сплинув.
 
Хочу зазначити, що на належному рівні ведеться судова статистика, яка покладається на консультанта суду, заступника керівника апарату суду, старшого секретаря суду  та секретарів суду.
 
Протягом першого півріччя 2013 року здійснені заходи по підвищенню кваліфікації суддів,  працівників апарату суду за результатами якого були  отримані відповідні сертифікати від Донецького регіонального відділення національної школи суддів.
 В суді протягом 2013 року вбачається великий рух кадрів. Керівником апарату суду у липня 2013 року прийнято участь у засідання «круглого столу» разом з представниками центру зайнятості м. Сніжне  для можливих працівників.
 
Крім того, з метою забезпечення додержання вимог Інструкції «Про порядок роботи з технічними засобами відеозапису  ходу і результатів процесуальних дій проведених у режимі відоеконференції під час судового засідання (кримінального провадження)» на базі обладнаного системою ВКЗ  залу судового засідання спільно з державним підприємством « Інформаційні судові системи» проведено навчання у форматі  учбового сеансу зв»язку ( семінару – заліку) з секретарями  суду  Грековою О. С. та Котченко Л.В., за результатами даного навчання отримано сертифікати. 
Сніжнянським міським судом Донецької області протягом 2013 року проведено 5 судових засідань  у режимі відео конференції.
Керівником апарату суду  розроблені план організаційних заходів із запобігання і протидії корупції у 2013 році та план  заходів щодо захисту інформації в  суді, які виконується відповідно до зазначених термінів.
Постійно ведеться кодифікаційно-довідкова робота.
Дуже важливим аспектом в роботі суду є перевірка стану виконавчої дисципліни, яка складається з наступних питань:
- щомісячно перевіряється правильність та якість заповнення журналів судових засідань, здачі до канцелярії суду  справ, проводиться своєчасність звернення до виконання постанов по справам про адміністративні правопорушення, своєчасність звернення до виконання судових рішень по кримінальному провадженню, судових рішень по цивільним справам, по справам адміністративного судочинства, перевіряється правильність оформлення та розміщення списків справ, призначених до розгляду;
- керівником апарату суду перевіряється своєчасність заповнення обліково-статистичних карток  в КП «Д-3» тощо. Крім того перевіряється повнота та своєчасність направлення копій  судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень та щомісяця ГС з ІТ суду складається відповідна інформація, яка направляється до ТУ ДСА України в Донецькій області .
Також згідно планів  роботи суду  постійно проводяться перевірки :
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Стану ведення журналів розгляду справ,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Стану ведення журналів видачі копій судових рішень,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Стану ведення обліку, зберігання у суді речових доказів та звернення до виконання судових рішень відносно речових доказів,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Стану ведення ОСК в електронному вигляді на справи,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Стану ведення журналів вхідної та вихідної кореспонденції,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Ведення документації в архіві суду,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Стану оформлення справ постійного, тривалого строку зберігання,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Стану ведення обліку штампів та печаток суду,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Правильність створення, реєстрації, переміщення документів у КП Д-3,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]--> Правильність та своєчасність відправки судових рішень до ЄДРСР,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Виконання вимог  Закону України «Про  доступ до публічної інформації»,
<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Виконання секретарями судового засідання вимог наказу  ДСА України  від 20.09.2012 р.  «Про затвердження інструкції про порядок роботи з технічними засобами фіксації судового процесу»,
 
            Планом суду також передбачається контроль за  веденням офіційної веб-сторінки суду та вживаються всі можливі заходи щодо її покращення. Керівником апарату суду особисто оновлювалася веб-сторінка суду.  З липня 2013 року на веб-сторінці було встановлено лічильник відвідування, так з липня 2013 року по теперішній час сума відвідувань складає 9122 як тим часом по іншим 54 судам Донецької області не більше 3-х тис. Також ведеться постійний контроль щодо виконання рішень ради суддів загальних судів щодо ведення веб-сторінки суду.
          В суді налагоджено та введено в дію реєстр перекладачів та юридичних та фізичних осіб, за ведення та використання Довідково-інформаційного реєстру призначено відповідальним ГСзІТ суду.
          Налаштовано журнали ведення простої кореспонденції та  використання  виконавчих листів в КП «Д-3».
          Керівником апарату суду проведено протягом другого півріччя 2013 року  опитування громадян – відвідувачів суду.  Громадяни  заповнювали анкету  в якій висловлювали свою думку щодо ефективності  діяльності  Сніжнянського міського суду Донецької області у 2013 році.  За результатами даного опитування діяльність суду виявилась на належному рівні.
Керівником апарату суду вживалися всі можливі заходи щодо впровадження в діяльність суду  наказів ДСА України № 72 від 31.05.2013 року  (обмін електронними документами) та № 119 від 20.09.2013 року  щодо реалізації проекту  про впровадження смс – повідомлень учасникам процесу.
В 2013 році  у залі судового засідання № 5 встановлено замінено на загородження  із органічного скла та в цьому ж залі та у серверній кімнаті у грудні 2013 року встановлено кондиціонер.
Оцінюючи діяльність Сніжнянського міського суду Донецької області вважаю необхідним враховувати такі критерії:
- зручність та комфортність перебування  у суді,
- повнота, доступність та ясність інформації,
- дотримання термінів судового розгляду тощо.
Приміщення суду на першому поверсі обладнано місцями для очікування, є можливість вільно і безперешкодно ознайомлюватися з матеріалами справи.
Необхідно зазначити, що  у зв*язку з недостатнім фінансуванням суд не обладнаний пандусом та кнопкою для виклику працівника апарату суду  громадянам з обмеженими можливостями.   Дане питання постійно на контролі керівника апарату суду та з приводу чого ведеться постійна переписка з ТУ ДСА України та виконавчим комітетом Сніжнянської міської ради.
 Крім того, на першому поверсі в доступному місці розташовані інформаційні стенди з достатньою кількістю інформації:  графіки роботи територіального управління, ДСА України, апеляційного суду, порядку сплати судових зборів, реквізитів та розмірів платежів, вказані зразки документів, наприклад,  заява про розгляд справи  у відсутності учасника судового розгляду тощо. Громадяни можуть ознайомитися зі списками справ, призначених до розгляду в суді на поточний тиждень.
 
Керівником суду  постійно оновлюється інформація на сторінці суду в Інтернеті.
 
Враховуючи вищенаведене, вважаю роботу апарату Сніжнянського міського суду  Донецької області на належному рівні